Dat de supermarkt een feestje vierde, zal niemand deze ochtend zijn ontgaan. Overal in het dorp hangen gele ballonnen en in de lucht zweeft een grote opblaasbare zeppelin.
De actie werpt vruchten af, want het is goed druk in de Jumbo supermarkt. De eerste 150 klanten hebben een bos bloemen gekregen. Hij is best verrast door de drukte. “Het was van te voren wel even spannend, want je zit toch in een vakantieperiode en heb je een hoge temperatuur, zo’n 34 graden. Maar deze drukte was niet verwacht”.
Metamorfose
Twee en een halve week duurde de verbouwing. De Jumbo onderging in die tijd een complete metamorfose. Zo is het winkeloppervlakte met 200 vierkante meter vergroot tot ongeveer 1.100 vierkante meter ‘winkelplezier’. Naast dat de indeling is aangepast staan er nieuwe kassa’s, koelingen en stellingen. Door de extra ruimte kon de Jumbo het assortiment flink uitbreiden.
Zelfscan & Pick Up point
De zelfscanners, bedoeld om zelf boodschappen mee te scannen, blijken populair onder de klanten. Veel klanten lopen er mee rond of hebben er eentje in de houder van hun winkelwagentje gezet. Dijkman snapt dat wel. “Het scheelt tijd én het is makkelijk, omdat je tijdens het winkelen al je boodschappen in kunt pakken in een krat of tas. Bovendien toont de handscanner een overzicht van het totaalbedrag van de aankopen.” Bij de zelfscankassa staat een caissière die helpt om de boodschappen in een handomdraai af te rekenen. “Zo blijft het persoonlijk contact, dat we bij Jumbo zo belangrijk vinden, behouden.”
De winkel heeft nu ook een Pick Up Point. Via de website Jumbo.com kunnen klanten hun boodschappen online bestellen en deze vervolgens de volgende dag ophalen aan de achterzijde van de winkel. De auto parkeren kan in één van de Pick Up Point parkeervakken. Bij het ophalen van de bestelling kan er alleen met pin worden betaald.